Myggjakten -07

Okej. Jag vet inte hur jag ska skriva det
så det inte blir så långt och jobbigt att läsa det. Kommer nog
skriva ställe för ställe. Men vi får se hur det blir!



Furuvik/Gävle  till  Krokom/Östersund

Dag 1:
Den dagen eller ja morgonen började kl 5. Sen var det bara
att sätta sig i bilen och börja åka mot Krokom. Jag kommer inte
ihåg alla detaljér precis. Men när vi kom till Njurunda så stannade vi
på någon mack. Och där inne var det värsta skitiga snubben! Han började
snacka med oss men jag bara skratta. Hörde knappt var den gossen sa.
Och ni skulle sätt hans tånaglar, men fy!
Dom var sååååååå långa och skitiga. Stackars dom som jobbar där.
Men han var säkert jätte snäll och så. Jag känner ju inte han så jag vet inte.
Sen när vi började närma oss Krokom så åkte vi in till Östersund för att käka.
Jag och Sandra  käkade pasta.MUUUUMS! Det satt fint de.
När vi väl kom till själa Krokoms Motocrossbana så stog mamma, Sandra och jag
Mackans bil för att åka till Östersund och handla. Också var det jag som var själva
guidén som skulle säga vart dom skulle svänga, vart dom skulle stanna och hela
fadderittan! Men mamma skulle tydligen till nått köpcenter och jag gjorde så hon kom
in i själva centrum! Och det kom ut ur hennes mun en massa frågor. Herregud, är det bara jag som
har lite lokalsinne i familjen eller?!  Sen när vi kom till affären så skulle Sandra ha en hårfön,
men då fanns det inte nån i den affären vi var i så jag fick guidéa runt lite till. Sen till slut hittade
jag Åhléns! Så där knallade mamma in och köpte en. Sen på kvällen var Sandra Mackan och jag
inne i husvagnen ungefär hela tiden.
image113
Dag 2:
Den dagen var det kval-dag för alla. Så när Mackan kvalade, så kvalade han in som 3a
och det var helt kanon. Så himla bra tycker jag.
Tror att han var rätt nöjd själv också. Det var underbart väder och solen lös hela tiden.
När vi alla satt ute och pratade så kom det ett skit stort kryp och flög på mig. Sen när Sandra
skulle peta på den så fräste den på nått sätt.
Sen senare kom Mathias och Frank för att  snacka lite skit. Frank är ju för rolig! :)
Efter ett tag så skulle vi käka och de. Sen duschade jag och Sandra. Då var det en jätte
söt liten kille där som var med sin mamma. 
Han ba : Mamma?
Hon ba: Ja?
Han ba: Jag älskar dig.
Hon ba: Jag älskar dig med.
Senare vare kväller.

Dag 3:
Whiiihooo, den stora final-dagen. Och det var åter igen bra väder!
Vad mer kan man begära? Typ,hmm.. ingenting.
Det gick bra för Mackan tror jag? Jag kommer inte ihåg efter så här
länge. Sen när vi skulle åka därifrån hade Sandra ett par uuursnygga
strumpor som gick upp till knäna typ. Så hon hade dom på sig och sen när
vi skulle ur och käka i Östersund så fick jag en och så bytte vi en sko
så vi hade olika. Det måste ju ha sätt skit snyggt ut? Eller..
Efter vi käkat och de åkte vi till en mack och tankade och fyllde på vatten
i husvagnarna. Sen skulle vi in på hoteller bredvid och duscha och allt.
Så Sandra och jag vi gick så där fast det var fullt med folk och ungar där.
Det var nån cup där så det fryllade av människor. Haha, Oskar är ju för rolig
tycker jag. Han är så skön. Sen var det bara raka vägen till Njurunda.  Men vi åkte
före fam. Sjögren och fam. Marklund. Så när vi började närma oss Sundsvall
så åkte vi in dit för där var Frank och dom andra killarna. Så vi var med dom ett tag
och sen åkte vi till Njurunda för att sova.

Krokom/Östersund  till  Njurunda/Sundsvall

Dag 1:
Det var en slapp-dag det! Inga kval eller nått. En uppehållsdag som alla
nog behövde. Jag vaknade av att pappa vevade upp stödbenen på husvagnen
för att ställa sig i knön till att få komma in. Det bara bullrade. Sen käkade vi
frulle och lite så. Efter det så satte jag och Sandra på oss bikinisarna och
cyklade till badet för att bada. Där vi gick såg precis ut som en Wallander film
eller Beck. Det var skit läskigt, och över oss var det en liten röd stuga. Sen när vi
skulle tillbaka var det min tur att sitta på pakethållaren. Grytt!
Och när vi kom dit så hade dom fått åkt in. Det var kanon väder denna dag också.
På kvällen så duschade jag och Sandra och vi var helt själva. Men när vi kom dit
så var det någon där inne bland alla duschar och det blev jag som lärde kolla det.
Och gissa vad det var? Jo en gubbe och jag hade tittat två gånger! Herregud. Pinsamt.
Sen när vi kom tillbaka och efter ett tag så var det en litenliten kille som cyklade utanför
vår husvagn hela tiden och skit pipig röst! Haha..
Sen kom han typ in till oss och hans kompisar. Fula ungar!

Dag 2:
Då var det kval-dag. Kommer inte ihåg hur det gick för Mackan då.
Och det var åter igen fint väder. Jag bara njöt. Och alla andra lika så.
Jag kommer inte ihåg så mycket av den dagen så jag kan inte skriva så
mycket mer nu. Skriver till det jag kommer ihåg.På kvällen så spelade vi kort och så.
Haha, när Petra Viktor och jag skulle spela så fuskade jag och Petra skit mycket
men ändå vann Viktor. Det var inte så vi tänkte precis! Haha :)

Dag 3:
Yes, då var det final-dag igen då. Det gick inge vidare för Mackan heller för
bakbromsen pajjade i ett av heaten. Så det var inte så lyckat!
Sen efter prisutdelningen så åkte vi upp till Sveg fast det var 2 dagars uppehåll.
Vi lärde åkta dit för att pappa och Ola skulle vara parkeringsgrejjer. När vi åkte
dit hade Sandra Mackan och jag lite smått kult i bilen. Haha! :)
När ni kom till Sveg så stannade vi på Statoil. Det var feeta mycket ungdomar där.
Det verkade som alla hängde där! Ha, lol. När vi kom till banan så fixade pappa och
Ola hur bussarna och husvagnarna skulle stå och vart vi skulle stå och allt. Direkt när
Martin och Oskar kom ut så började dom fiska. Sen kom Sandra springade mot mig och
jag skulle ta ett kort när hon hoppade och det vart ett riktigt glädjeskutt! Sen var det min tur och
Sandra skulle ta kort. Men hon lyckade inte alls! Sen sov vi :)

Njurunda/Sundsvall  till  Sveg

Dag 1:
Den dagen har jag faktiskt inget minne ifrån! :s
Jag är helt ärlig. Men det kanske pluppar upp nått
om jag sitter och klurar på det ett tag.Det var iaf
en sån där uppehållsdag. Men en sak jag
vet är iaf att jag spelade kort med alla glin.
Viktor, Martin, Loffe, Anton, Oskar & kanske Petra.
Nej, jag vet inte om hon var med.  Men iaf..

Dag 2:
Det var också en uppehållsdag igen! Många såna
nu. På dagen så spelade vi kort och sen på kvällen
åkte Sandra och jag fiddy! Haha, roligt! :)
Och fyfarao vad roligt vi hade när vi körde. Alltså
vi två satt på den tillsammans och körde, för er
som inte fatta de! Det var nån dag Sandra och Mackan
höll på att reta varandra lite och sen sa det bara smack!
Sandra gav Mackan en flatsmäll! Fy vad det lät. Haha..
Mackan blev lite sur och när vi satt och åt han ba:
Ah, själv kan man ju bara äta på en sida!
Hah. :)

Dag 3:
Den här dagen var det dags för kval! Haha, när Mackan
skulle kvala på gick hans roll-off sönder! Så han såg typ
ingenting. Och det regna och regna. Men han kvalade ändå
in om 9. Så det var väll OK för att inte ha nå roll-off tycker jag.
När Mackan hade kvalat tjatade jag om att jag ville ha godis och godis.
Och ingen ville åka och handla med mig. Fast Sandra som till&med är
Mackans tjej, hon ville också ha nå nötter och han åkte inte med oss? :s
Efter ett tag orkade säkert inte mamma med mig så hon och jag åkte.
Haha. Och det var ett låååångt tag vi var borta. För mamma skulle fixa
en massa saker så vi lärde åka på baken och skit.  
På kvällen åkte Sandra och jag fiddy återigen. Och så fick Sandra
för sig att vi skulle åka i fiddy-banan och jag körde dit. Sen ville inte jag
köra nå mer, så då fick sandra köra. Då sa det bara: DUNS!
Vi ramlade för det gick så sakta! HAha :D
Och det var skit mycket ungar där som säkert såg oss. Måste ha
sätt otroligt roligt ut iaf! Sen åkte vi till nån liten by och vi körde i skogen
och det var så roligt så jag höll på ramla för jag skrattade så mycket och
då började vi skratta ännu mer och hejåhå!

Dag 4:
Den här dagen var det finals-dag. Och jag var sjuk.
Verkade som ingen trotte mig. Jag sov hur mycket som
hellst och hade ont lite här och där! Men jag stog ut.
När Mackan körde så gick det faktiskt bra. Kommer inte ihåg
vad han kom och så men ändå. På morgonen dagen före (Dag 3) när Viktor
skulle träna så gick hans crolle söder så dom åkte hem! :(
När det skulle vara prisutdelning så började det regna och regna. Men som
tur var så hade dom ett stort tält dom satte upp. Sandra och jag vi låg i husvagnen och
vi var inte på prisutdelningen :p. När dom väl kom tillbaka kom Mackan med 3 pokaler
och typ 2200 eller 2700 kr rikare!  :)
Sen åkte vi där ifrån och käkade på vägen hem och lite så. Sen när jag kom hem
så duschade jag och självklart satt jag här! Grytt förfan. :)

sen var jag HOOOOME!
+ att min pappa fyller år den 10:e  dagen vi åkte hem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback