Dagen i Stockholm

Okej, så här började det. Jag knallade över till Emma och dom vid 5 i halv 7. Sen åkte vi till Älvkarleby  och släppte av Kasper som skulle hem. Sen började färden till Stockholm. När vi hade kommit upp på E4an så hade nog jag och Emma redan hunnit somnat. Sen vaknade jag upp i Stockholm någonstans av att det var 2st som bombade mig med sms. Sen kunde ja inte somna om heller för solen gick rätt igenom glasrutan i mitt ansikte. Sen hade Magnus och Helena lite svårt att hitta där dom skulle köpa bilen. Sen till slut hittade dom och Emma vaknade. Sen åkte Magnus hemmåt medans vi tjejer åkte till Upplands väsby. Stannade på Donken och köpte käk.Efter vi fick in maten i bilen åkte vi till stationen. Emma och jag käkade ganska långsamt sen dumpade Helena oss. Stackarn som inte får prata. Emma och jag visste inte när pendeln gick men vi gick upp dit den kommer iallfall. Den kom efter kanske 10 minuter eller så.  Sen när vi var vid Sollentuna ringde tompen och frågade vart vi var eftersom vi skulle träffa dom.  Snackade lite sen efter ett tag hoppade Emma och jag av. Sen gick vi till Tcentralen och gick på toa. Sedan gick vi till Åhlens för vi skulle träffa Tom och  hans kompis där. Och dumma som vi var trodde vi dom var utanför någonstans. Men nej, efter ett tag fick jag ett sms och dom frågade om vi kom snart. Haha. Åkte upp, träffade han och hans kompis. Sen drog vi. Vi gick runt och traskade som många andra i det fin fina vädret. Kanon! Sen någon gång efter vi gått in i ungefär sjuttiontrehunda affärer så tog vi oss en fika. Gick vidare, sen gick vi till en park och tog det chill. Sen tog vi pendeln typ vid halv 5 till Upplands väsby för att hinna med vårat upptåg. Men nej! Tror ni inte vi hade missat det. Så Emma och jag satte oss i en park och tjoade, skrattade och käka glass m.m . Sen efter typ 1½timme kom Jossan för att hämta oss. Men vi hittade inte varandra så jag fick gå och leta och hon körde och letade. Men till slut när hon frågade några stod vi på samma gata. Haha. Smarta tjejer.Sen åkte vi och hämtade upp Emma som satt kvar med våra väskor och påsar och allt vi hade. Sedan körde vi raka vägen till Gävle. Sen när vi kom hit stannade vi på parkeringen så skulle jag få köra hennes bil! Deni. Jag trodde jag skulle köra ihjäl oss och att jag aldrig skulle komma iväg på första försöket. Men det gjorde jag! Woho, bra där Moa. Sen så skulle jag köra till vårat hus. Och tror ni inte jag möter en bil i en kurva. Alla trodde nog att jag skulle döda oss. Fast innan vi startade på parkeringen så sa jag åt dom att sätta på sig bälterna. Haha. Sen kom vi till oss, käkade och det. Sen gick jag och lag mig någon gång. Vet ej när. Och det jag köpte kommer innom kort. Och lite andra bilder från Stockholm också.

Tack för en toppen dag Emma! :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback