Mc-mässan i Göteborg den 25-27/1 (Långt inlägg)

Yeah, well.. i det här inlägget blir det om resan till Göteborg och MC-mässan.
Började med att man gick upp 6 på fredags morgonen så där lite lätt då.. |-)
Hoppade upp ur sängen, mötte Jossan när hon var på väg in till duschen. Eller ja, toan. Senare kom Mackan och pappa också upp. Var meningen att vi skulle åka vid 7. Men så seg pappa är så kom vi ju självklart iväg 1timme senare. Var rätt så segt i bilen. Alla var trötta. Men så lyssnade vi på rix megapol eller vad det heter med Adam och Gry. Och morgonens gäst var självaste Petter. Lyssnade på det och det var rikigt roligt, och jag knäppte självklart kort också. Sen hade vi ju självklart roligt i bilen på den lååånga resan ner till Göteborg. Men när vi kom till Västerås så lärde vi stanna på en Shellmack för vi skulle vänta där på Nypan. Haha, hade trevligt medans vi väntade, och vi köpte lite ditt&datt. Sen var det bara att forsätta resan när Nypan kom. Jag somnade ganska snabbt efter vi åkt, och vaknade upp i Göteborg. Och Jossan lika så. Så vi åkte där igenom, och sen kom vi till vårat hotell.Och det låg perfekt. Nära till filmstaden (det var filmfestival när vi var där), Ullevi, Skandinavium, där mässan var och mycket mycket mer. Så vi kom till vårat hotell, vi parkerade bilarna och sen checkade vi in på hotellet. Jag tyckte det var dom minsta dubbelrum jag någonsin har bott i. Så pappa och jag gick in i ett rum, och Mackan och Jossan in det andra. Vi fixade och trixade. Sen skulle vi gå till mässan. Och innan hade pappa och Nypan gått ner för att köra ner bilarna i garaget, och den stunden dom var på hotellet i ca. 5min hade dom fått parkeringsböter på 400:- ,haha. Sen traskade vi ner till "Svenska mässan" då dock där mässan var. Gick där från 4-8. Och vi hade roligt, och jag hade det treeeevligt :D. Jossan och jag testade nå skit sköna kuddar med massage i. Sen kom Mackan och testade dom också. Ååh, Jossan ville knappt gå därifrån! :p Sen ett tag var jag helt svimfärdig. Kändes som om jag skulle svimma innan vi skulle testa kuddarna. För jag hade inte ätit nått på hela dagen. Sen vid slutet typ så köpte Josefiné pommes och läsk. Haha,hon gav mig pommes men nejnej! Onyttigt :D . Sen när klockan var vid kvar i 8, så var vi vid KTM så satte Jossan och jag mig på dom minsta hojjarna och bara satt. Var ju fan typ slut :D. Sen gick vi till entren som mässan satt "fast" i. För där bodde Jossans mamma pappa och bror. Så vi gick dit och snackade lite. Sen gick vi till någon restaurang. Det var väl helt okej food där. Typ någon italiskrestaurang. Sen när vi käkat och allt, så gick Jossan Mackan och jag till Mc donalds för att träffa Algot Rickard(J's bror) och någon tjej, typ Kim tror ja. Så vi satt där, för allt hade stängt. Bowlingen och allt !:o Shit, självaste Göteborg och bowling, bio och de stänger 10! :o . Haha.
Sen vid midnattslaget gick vi tillbaka till hotellet. Pappa och Nypan var väl nere vid "baren" eller vad de heter. Så jag lag mig och kikade på film. Somnade också ganska snabbt! :)

Lördag:
Vaknade vid halv 9. Sen typ vid 9 ringde Jossan. Hon frågade när vi skulle ner och käka frulle och vad jag skulle ha på mig osv. Ni vet, giiirls! Haha, när vi snackade hade ja inte någon röst typ. Helt hes. Aja,sen var det frulle. Käkade nå mackor och de. Sedan var det bara att åka upp på rummen,duscha och fixa. Sen gick vi till mässan. Typ 999836583638575638365 människor som stog i kön och där INNE! Gick som vanligt runt och kollade. Haha, hade aproligt tycker jag. Men efter ett tag blev det långtråkigt och boooring. Sen någongång vid 4 eller nått gick vi tillbaka till hotellet.Satte oss där man kan käka och vi käkade typ någon räkmacka eller nått. Fast pappa åt nått annat. Sen satte vi på oss badkläderna och åkte ner till relexen. Sköönt.En bubbelpool,solarium, gym och det man behövde. Men när vi kom ner var poolen full, så vi satt och väntade ett tag på nå stolar som var sköna för rumpan. Sen gick det ur människor. Så vi hoppade i. Sen kom Mackan i också. Och varken jag eller Jossan skulle blöta håret. Men det sket ju sig när både pappa och Mackan var där. Sen efter ett tag blev det bara jobbigt att sitta still. Så jag trallade mig in till gymmet. Körde en massa olika saker. Sen kom Mackan också in. Haha, han är ju knäpp. Han var typ dyngsur och lag sig på golvet så det skulle bli blött. Sen gick vi ut ett litet tag. Och när jag gick in dit igen så självklart halkade jag i den dära vattenpölen. Woho. Sen fortsatte ja att träna, satte på TVen och hade det bra. Sen kom Mackan in igen. Jag sprang på rullbandet och han höjde upp det så det blev som en uppförsbacke. Höjde farten till fullt som är 16. Och själv sprang jag på bandet som en dåre. Och Mackan hade nog roligt. Haha, men det var roligt också =D. Sen gjorde vi samma sak på han. Sen kom pappa in. Haha, dom skulle benpressa. Eller vad det efter. Så skulle dom se vem som klarade mest pressar med 96kg. Och Mackan gjorde 24. Pappa sa att det var väl ingenting men själv klarade han bara 12ynka. Haha. Sen någongång åkte vi upp till rummen. Duschade och fixade oss. Sen gick vi ner och käkade. Hade det mysigt. Men Mackan mådde illa. Och vi skulle gå på bio. Alltså jag Jossan och Mackan. Sen när Mackan bara käkat lite så sprang han ut. Typ spydde. Så det blev ingen bio för oss 3 i stället blev det deras hotellrum. Och pappa var kvar där nere och tog det chillmakrill. Efter ett tag inne i deras rum. Så spydde Jossan. Sen sa hon att Mackan skulle stoppa fingrarna i halsen för han mådde så illa. Sen bara kom det. Och ja sa tack och gooodbye och drog. Kikade på film, hoppade förfullt i  sängen som var väldigt roligt och allt skoj man kan göra. Sen somnade jag när jag kollade på någon film jag inte fattade någonting av.

Söndagsmorgon. Vaknade vid halv 9. Sen någongång ringde Felix till pappa. Så pappa lärde åka ner och hämta honom. Felix är då dock Nypansbarn. Sen när dom var där nere klädde ja på mig och då hämtade dom mig. Så vi åkte ner och käkade frulle. Och M&J stannade för dom mådde inte bra. Haha, vid frullen hade vi det gött. Ingen var sjuk och det var god frukost. Efter vi käkat klart, åkte vi upp. Packade våra stuffs och sen checkade pappa ut. Sen väntade vi på M&J. Sen kom dom i hissen och dom såg ut som zombies. Själv tog jag avstånd ifrån dom och lika när vi skulle vänta på hissen när vi skulle ner i garaget. Stopp! Inte närmre mig, sa ja. Sen i bilen satt jag i fram. Så åkte vi och lämnade av Jossan vid hotellet där hennes mamma och dom bodde. Sen åkte vi heeeela vägen till först Enköping för att dumpa Felix och sen vägen till Gävle. Sen när vi kom hem gjorde ja väl inte så mycket. Typ datan. Haha. Aja, det var väl typ det som hände den helgen ! :)

Helgens besvikelse, att inte träffa dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback